Wednesday, July 9, 2008

Elton Suing UK Newspaper for Defacement


Sir Elton John is used to being lampooned by comics around the globe, but his sense of humour only seems to extend so far.

Lawyers acting for the colourful singer have fired off an angry letter to The Guardian to complain about a spoof item that appeared in its Saturday magazine, part of a series titled, "A Peek at the Diary Of... ", with Elton the object of the writer's satire.

Among other things, the article poked fun at Elton'sannual White Tie and Tiara Ball, which took place at his home in Windsor a fortnight ago. Elton is upset that the article implied that the overheads required to put on the bash, which raises funds for the Elton John Aids Foundation, were excessive.

"Naturally, everyone could afford just to hand over the money if they gave that much of a toss about Aids research – as could the sponsors," it read. "But we like to give guests a preposterously lavish evening, because they're the kind of people who wouldn't turn up for anything less... Once we've subtracted all these costs, the leftovers go to my foundation. I call this care-o-nomics."

Sources close to the singer describe the piece as "unpleasant". It's not the first time he's locked horns with the press over the party. In 2006, he successfully sued the Daily Mail over claims that he'd ordered guests at the party in 2005 not to approach him.

Meanwhile, The Guardian confirmed that it had received a lawyers' letter, and was now deciding how to respond.

1 comment:

paperdeals said...

Elton John has the right to feel upset and deserve to have an apology. A public apology will surely be accepted.